måndag 3 oktober 2011

Kräks!?!?

Guuu va less jag är på att torka spya.. Jag har tappat räkningen över hur många ggr Egon har spytt idag.. Helt sjukt ju.. Och när jag själv känner mig trött och slut och allt jag bara vill göra just nu är att slappa i soffan utan ansvar i nån timme.. Meeeen så funkar det icke när man är morsa.. Då går barnet först, så det är bara att torka dessa spyor och se glad ut.. Nu har dock kräksbarnet somnat så jag hinner slappa en liten stund iallafall.. Man lär ju passa på.. Jag är helt slut efter träningen och en pw på 75 min.. Dåligt med käk i kroppen.. Jag är lite dålig på att laga käk nuförtiden.. Jag orkar liksom inte.. För när bus Egon somnat så vill jag bara vila lite och prioriterar det före mat.. Jag har fortfarande lite svårt att hitta en balans i vardagen.. Att kunna tvätta, städa eller laga mat samtidigt som jag har Egon.. Så det får jag jobba på eller snarare öva på..

1 kommentar:

  1. Jo, jag tror nog alla föräldranoobiesar har svårt med att göra vardagliga sysslor utan att känna sig stressade samtidigt som man har hand om sin lilla knodd. Det är lite lättare nu när Nora kan sitta i matstolen och kolla på mig och samtidigt som jag lagar mat

    SvaraRadera