måndag 24 oktober 2011

Friend or foe?

Min våg alltså.. Jag både älskar och hatar min våg.. Jag önskar att jag bara kunde släppa min besatthet på siffror och bara vara nöjd med det jag ser i spegeln.. Men nu är det så att jag VILL veta vad jag väger.. Det ger mig både en känsla av kontroll och tillfredsställelse.. Under graviditeten gick jag upp 18 kg.. Vägde då 73 kg.. Vilket är för mig enormt mycket då jag aldrig tidigare vägt mer än 58 kg.. Jag kände mig enorm.. Men efter 3 1/2 månad så var jag nere på 55,5 kg igen.. Men tyvärr så gick jag upp igen när jag slutat amma och väger nu 58,5 kg till mina 167 cm.. Men det är en vikt jag inte trivs med så nu kämpar jag för att gå ner till 55 kg igen, det är den vikten jag trivs med :) men det får ta den tid det tar.. Nej nu ljög jag, om jag ska vara helt ärlig så vill jag gå ner NUU.. ;p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar