tisdag 27 mars 2012

Kvällstankar..

Nu ska jag lägga mig och sova min sista natt som gräsänka.. Oscar har varit borta i 10 dagar.. Tiden har gått fort.. Och fastän jag har saknat han massor så måste jag erkänna att det också har varit skönt att få vara själv några dagar.. Ja Egon är ju såklart hemma så HELT själv har jag ju inte varit.. Men att få vara för mig själv på kvällarna och bara ligga tyst i soffan har gett mig massor av ny energi och nya positiva tankar inför vad som komma skall.. Och att jag även har fått samla ihop mig själv efter snart ett år som mamma.. Ett omtumlande, roligt, spännande men samtidigt ett otroligt jobbigt år.. En enorm omställning i livet som verkligen lamslog mig ett bra tag.. Och fastän jag älskar Egon över allt annat så har det nästan tagit mig ett år att älska mamma rollen.. Det är först nu jag känner att jag verkligen kan njuta av att vara mamma.. Denna lilla tid jag fick för mig själv dessa dagar har varit guld värd på många sätt.. Jag och Egon har haft en otrolig kvalitetstid och jag har kommit in i rutiner som jag verkligen gillar.. Förutom att sömnen är under all kritik.. ;) jag har dock tappat bort mig själv lite under graviditeten och det sista året.. Så det är mitt nästa projekt.. Håret ska växa ut och se normalt ut TACK!! Och garderoben behöver sig ett lyft.. Ja min rumpa skulle åxå behöva sig ett lyft men det är en heeelt annan historia ;) nu ska jag sova och breda ut mig lite extra i sängen medans jag kan ;) god natt!!

1 kommentar:

  1. Vibes på palatset nästa ;)
    Bred ut dig så mycket du kan nu, imorgon snor jag täcket :)

    SvaraRadera