tisdag 1 maj 2012

Sista april..

Igår hade vi en heldag i Kalmar.. Det var en massa shopping på schemat.. Mest nya kläder till Oscar och Egon.. Och vi började dagen med ett besök på Ikea.. Där visste vi vad vi skulle ha så det var full fart rakt igenom, ja förutom ett stopp i restaurangen för lite lunch.. Efter Ikea var vi och kikade på en tvättmaskin och jag tror det blir ett sånt inköp nu till helgen.. :) skööönt!! Sen vart det en sväng på modehuset som åxå ligger vid Ikea.. Och där hittade Oscar en massa nytt till garderoben.. :) och vi hittade en t-shirt till Egon.. Sen bar det av mot Kalmar centrum.. Åh vilken underbar känsla att komma in till civilisationen och människor och affärer.. Jag fann mitt lugn ;) här blev dock skörden inte så stor.. Blev några nya bodys till Egon i större storlek.. 86 denna gång.. Galet ;) och jag köpte två saker till mig själv igår.. Ett vax kitt till min mustasch ;) och en mobilväska som man hänger runt halsen :) sååå jäkla nöjd med den ;) sen åkte vi hem och bytte om för att ge oss ut till ödängla (sommarstugan) och fira valborg.. Dock tände dom brasan kl 17 där, liiite väl tidigt kanske så när vi kom dit var det en hög med glödande aska.. Haha var inte riktigt det vi förväntade oss ;) men Oscar grillade ett par korvar och jag drack en päron soda.. Sen sa vi god natt och åkte hem ;) Haha liiite skillnad på Valborg nu mot bara för två år sen ;)

Idag hade jag sovmorgon och vaknade vid nio.. Då är det knäpptyst i lägenheten.. Och alla som har en 1 åring vet att det aldrig är tyst.. Men då hör jag en tung andning och smygkikar ner för trappen och ser att Oscar och Egon sover i soffan ;) sååå mys ;) så jag slänger mig i säng igen och bloggar lite ;)
Sen vid lunch är vi bjudna hem till Johanna och Andreas ;) mys!!

Nu ska jag slappa lite till innan jag måste gå upp ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar