söndag 13 maj 2012

Dejtlördag

Igår var vi på dejt.. Oscars föräldrar var så underbara och satt barnvakt.. :) tack!! ;) vi hade bokat bord på den italienska restaurangen Ernesto's i Kalmar.. Vi åt förrätt som bestod av pilgrimsmusslor med laxrom.. Det var sååå gott ;) vi hade bara ätit det en gång tidigare men vi hade liksom inget större minne av det.. Så det var spännande att prova igen ;) sen åt vi huvudrätt och jag tog kalvfilé med skogsvamprisotto och parmachips ;) också såå gott.. Vi bestämde oss dock för att skippa efterrätten då vi ändå skulle på bio och möla popcorn.. Vi såg "The hunger games" och vi hade höga förväntningar då många har sagt och det har skrivits på bloggar, att det är den bästa film de sett och att det är den bästa film som nånsin gjorts.. Den sög!!! Den var så förutsägbar från första sekund och vi var rörande överens om att det var lite twilight dravvel över det hela.. Det coolaste var att alla kostymer i filmen är tillverkade och designade av det svenska kostymföretaget suitopia!! ;) skulle jag rekommendera er att se filmen?? NEJ!! Se nåt annat vettja ;)
Hela kvällen var underbar och det är såå skönt att få lite egentid tillsammans :)
Och att köra på E22 i spöregn och mörker är nåt av det värsta jag gjort på länge.. Fyyy faaan va rädd jag var.. Jag låg i typ 70 på 100 väg.. Jag hade tur att det inte var nån bakom mig så jag kunde mesköra.. Usch usch.. Det var skönt att komma hem och kliva ur bilen.. ;)

1 kommentar:

  1. Och jag som tyckte Hunger Games var så bra :) Hoppas jag inte hjälpte till att lura dit dig ;) Bättre lycka nästa gång. Dark Shadows kanske.. Ska nog N och jag se nästa vecka om den fortfarande går i Falun.

    SvaraRadera