söndag 1 april 2012

Mönsterås

Nu har jag lagt mig i sängen för att sova min andra natt i Småland.. Denna gång några decimeter över golvet då vi äntligen fått upp sängramen idag.. Igår var det madrass på golvet som gällde.. Resan ner gick över förväntan.. Egon var en ypperlig son som var glad mestadels.. Han gnällde inte mer än vad jag gjorde.. ;) idag har vi varit på ikea och köpt lite nödvändigt.. Vi har ett litet i-lands problem då vårt sovrum är för smalt och vi får inte plats med sängborden.. Så vi har klurat på olika lösningar och kommit fram till nåt bra. Jag kan ta kort på vår lösning och visa er sen när det är klart ;) för jag kan ju tänka mig att ni är galet nyfikna ;) jag har åxå storhandlat idag, på city gross i Kalmar.. Jag gick vilse typ 7 ggr och blev svettig av att dra och slita i en kundvagn som är lika stor som en smartcar.. Alltså den affären är sååå sjukt stor.. City gross i Falun är typ som mejeridelen i denna butik.. Eller skulle man kunna kalla den affären för stadsdel?!? Galet var det iallafall och jag tycker Ica är jäkligt underskattat ;) imorgon ska jag och Egon på äventyr i denna stad eller by eller samhälle?? Får se om vi hittar hem igen.. Och nu till den frågan som alla ställer.. Hur känns det?? Det känns i det stora hela bra.. Inatt ville jag åka hem igen och även nu på kvällen har jag känt mig lite ledsen.. Jag är långt hemifrån.. Och just nu är allt kaos.. Hur mycket som helst att göra och packa upp.. Jag menar jag vet inte ens vart mina trosor är.. :o ja ja som sagt i det stora hela då känns det bra men det känns inte som hemma..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar