måndag 2 april 2012

Day two

Dagen började bra.. Jag och Egon hade en mysig morgon.. Vi skulle ut på äventyr idag och fixa lite nödvändigt.. Vi började våran to do list på Mönsterås bostäder där jag fixade garage nycklar och diverse annat.. Bland annat hade jag frågor om tvättstugan.. Den info jag fick var ju minst sagt under all kritik.. I tvättstugan måste man betala ca 10 kr för varje tvätt och även ca 10 kr för varje torktumlare OCH även för torkskåpet.. Så om vi kör 4 maskiner som vi brukar skulle det kosta oss ca 80 spänn!!! Behöver jag ens nämna att vi har beslutat att köpa en egen tvättmaskin ;) dagens andra to do var att gå till BVC och boka ett års kontroll åt Egon.. Jag fick vägbeskrivning av tanten på Mönsterås bostäder.. Hon la även till att jag absolut inte skulle kunna missa det.. Vilket jag gjorde.. Jag gick helt vilse.. Fick ringa Oscars syster om hjälp.. Efter att ha pratat med henne och även frågat en arbetslös moppedist (han stod utanför arbetsförmedlingen, fördomar ni vet) och jag gråtit en skvätt OCH svurit högt om vilken skit stad detta är så hittade jag BVC.. När jag kom in så var lokalerna väldigt skumma så jag frågade ett par som satt där om det fanns nån reception.. Inget svar.. Bara mummel och glosjuka.. Bönder.. Foppa tofflor och hängselbyxor förklarar allt.. Jag träffade iallafall tillslut en väldigt trevlig sköterska och tid är bokad :) jag hittade iallafall hem igen och det var sååå skönt att vara hemma.. Jobbig dag.. Egon och jag tog en dusch ihop nu ikväll.. Han är så rädd för duschen så jag fick hoppa in med honom.. Sen slog jag sönder våran helkroppsspegel.. Suck.. Nu är jag sååå trött och nere så jag tackar för mig.. Dagens känsla: hemlängtan AB

2 kommentarer:

  1. Vi hade samma i våran tvättstuga, allt kostade pengar, om man inte ville hänga tvätten i ett torkrum.. Men sen så va vi ju bra 2 och jobbade mkt, så det blev inte så mkt tvätt..
    Mönsterås är en speciell liten stad, eller köping som vi kallar den. Men hoppas att du kommer att kunna trivas här tillslut. Vet själv hur det är att komma från en storstad (Larnaca) till denna lilla håla :P Puss Och Kram!!

    SvaraRadera
  2. Tycker det e sjuuuukt konstigt å ha så!
    Men sen har du ju flytta till sNÅLand ;) haha

    SvaraRadera