torsdag 1 december 2011

Osams!

Inatt sov vi faktiskt helt ok, Egon somnade dock ganska sent igår men vaknade först vid 4 och åt lite men somnade om inom 20 min och sen vaknade han vid kvart över sju.. Mamman fick sova till 8.. Men när Oscar och Egon väckte mig vid 8 så hade jag sovit så djupt att jag hade svårt att vakna till.. Jag gav Egon gröt direkt och hann inte äta själv.. Jag vet inte vad som hände sen men Egon blev galen (!!!) och skrek och grät och ålade sig i min famn när jag försökte trösta honom och jag försökte vagga honom för jag misstänkte att han var trött men det var helt omöjligt.. Här nånstans gick allt snett och vi blev väldigt osams.. Han skrek och grät.. Jag skrek och grät.. Jag satte honom i sin säng medans jag satt på hallgolvet och grät.. Jag måste göra så när jag känner att jag tappar humöret, gråta ur mig lite och få ur lite frustration.. Vi höll på så här i ett par timmar tills vi båda var helt slut och han somnade av ren utmattning i min famn snörvlandes.. Lillen.. Jag la honom i hans säng och så gick jag också och la mig och vi sov i 1 1/2 timme.. När vi vaknade upp mådde vi båda bättre och vi pussades och mamman bad om förlåtelse för att jag blev arg men förklarade för Egon att mammor är också bara människor med känslor och vi kan också vara ledsna och trötta.. Men han bara log så sött åt mig och så åt vi lunch med pappan som kom hem på lunchen.. Men jag hade inte ätit nåt sen igår kväll så jag var svag och trött och tillslut så illamående så jag spydde.. :( berodde nog på både brist på mat och en hemsk morgon.. Men jag och Egon har haft en mysig dag på stan med lite shopping och sen lite mys hemma ;) Egon är lite extra gnällig nuförtiden och vi vet inte vad det beror på men vi hoppas att det bara är en fas.. Han har ju gått igenom tusen stycken faser redan känns det som.. Men han äter bra och sover ok och bajsar så det mest basic funkar liksom.. Vi får se om det går över.. Men jag kan ju säga att den kommande tjejhelgen i Sälen kommer otroligt lägligt.. Ska bli såå skönt att komma ifrån lite och samla kraft!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar