onsdag 7 december 2011

Onsdag!!

Och genomförkyld.. Lagomt roligt!! :/ fick iallafall sova mycket inatt då jag pluggade i öronpropparna runt halv elva och vaknade vid halv tio imorse.. Oscar fick ta både natt och morgon men det hade gått bra.. Jag måste bli frisk då Oscar jobbar i bl.a Göteborg i helgen och jag blir då själv med Egon och måste vara pigg för att orka.. Som jag mår nu skulle jag aldrig orka det själv.. :( så det är bara för Oscar att dra det största lasset nu ;)
Och snöar gör det! Jag är liiite kluven över mina känslor för snön.. Jag tycker alltid det är jobbigt när första snön lägger sig, för jag är så ovan att det är halt och jag är livrädd att jag ska halka och göra illa mig.. Och hur funkar vår vagn i snö?! De som har samma vagn som vi säger att det funkar bra! Och vi bor ju mitt i stan och det är alltid bra plogat så egentligen är jag inte så orolig.. Får väl slänga Egon i en pulka annars då ;) på tal om Egon.. Han och pappan ligger och sover sen 1 1/2 timme tillbaka.. Jag snorar och hostar så hemskt så jag flyttade mig ut i soffan istället.. Jag borde äta frulle men är varken hungrig eller har ork just nu.. Är ganska skönt att bara ligga och titta ut på snön.. Nää jag hatar att vara sjuk.. Ibland kan jag tänka att det skulle vara så skönt att vara lite sjuk så man kan slappa med gott samvete och att nån (Oscar!!) tar lite extra hand om mig.. MEN när jag väl blir sjuk så hatar jag det!!! Jag vill ha min vanliga energi och ork och träna och leka med Egon och pussa på min karl!! Fy för att vara sjuk!! Jag ska aldrig tänka så nå mer..
Och Egon växer och blir starkare och starkare.. Nu är vi inte längre lika nervösa när han ställer sig upp.. Han är mycket mer stadig och har lärt sig att sätta sig på rumpan eller ta emot sig med händerna om han ramlar, men oftast så gör han det medvetet för att han vill komma ner igen.. Han är såå duktig och BUSIG.. Jisses va vi får passa för han är snabb!! ;) men han är helt underbar!! ;) bästa lilla killen ever!! ;)

2 kommentarer:

  1. åh tack finaste du ! :) Alva hälsar och tackar så jättemycket :)

    vad är det för vagn ni har förresten ? tycker inte om min i snö heller ;) haha

    SvaraRadera
  2. åh okej ! det verkar vara en toppenvagn :) våra vänner har sånna och dom är supernöjda ! ska nog inte vara några problem med snön men finns det vinterhjul till den ?

    SvaraRadera